martes, 14 de enero de 2014

El ministre de Finances, Jordi Cinca, i el director d'Assumptes tributaris, Albert Hinojosa, van presentar ahir el nou Departament de Tributs i Fronteres (DTF) com a pas previ a la creació de l'Agència Tributària i de Fronteres que ha de gestionar el conjunt d'impostos de l'Estat

Andorra February 2006. Unidentified location i...
El ministre de Finances, Jordi Cinca, i el director d'Assumptes tributaris, Albert Hinojosa, van presentar ahir el nou Departament de Tributs i Fronteres (DTF) com a pas previ a la creació de l'Agència Tributària i de Fronteres que ha de gestionar el conjunt d'impostos de l'Estat. Cinca va argumentar la creació del DTF que fusiona els departaments existents de Duanes i Tributs per «la necessitat de millorar el funcionament i l'organització en la gestió dels impostos i adaptar-nos al nou marc fiscal», i va qualificar la fusió de «pas transitori i necessari». El ministre també va justificar la creació del DTF per «una qüestió de calendari» i va recordar que al llarg de l'any passat, tant Duanes com Tributs van centrar tots els esforços en orientar els obligats tributaris en el compliment de les primeres liquidacions de l'Impost sobre Societats (IS) i de l'Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE).

Cinca va explicar que «el 2013 ha estat un any molt carregat per abordar els canvis de funcionament que abordem ara» i es va referir a l'oportunitat de fer-los aquest any. «El 2014 no hi ha novetats tributàries, sinó que és un any per assentar els impostos que tenim fins l'entrada en vigor de l'Impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) a començaments del 2015» va dir. I va afegir que «és un bon moment per afrontar canvis d'organització i per anar absorbint canvis informàtics cosa que també serà un pas important en la gestió dels impostos». El ministre també va recordar que l'última fase del desplegament del nou marc tributari serà l'entrada en vigor de l'IRPF i de la Llei de bases de l'ordenament tributari –«eina clau per al bon desenvolupament de la feina del DTF i més endavant de l'Agència Tributària»r.

Amb dimensió de país / Cinca va insistir en que «la nova proposta organitzativa respon a la realitat del país, per dimensió i per complexitat». I va argumentar que «estem fent un esforç important perquè a través d'aquesta fusió no calgui un nou dimensionament de treballadors sinó que amb dues o tres contractacions més per a llocs de treball molt tècnics i específics en les properes setmanes el nou departament quedarà completat». De fet, el DTF aglutina 103 treballadors procedents del departament de Duanes (53 agents) i del departament de Tributs (50 funcionaris de l'Administració general).

Per això, Cinca va voler donar resposta a una de les preocupacions més reiterades per la ciutadania i va dir que «l'esforç que fem per ajustar-nos i guanyar en eficiència és per evitar que el nou marc fiscal generi una maquinària feixuga i costosa per gestionar els impostos». I va tornar a insistir en que les noves contractacions serien justificades i puntuals.

Protecció de dades / De la mateixa manera, el ministre va voler tranquil·litzar els obligats tributaris matisant que «el DTF té una clara vocació de servei i que posa molt èmfasi en l'atenció al ciutadà, no només per donar resposta a les preguntes i consultes que se'ns facin arribar sinó també en la manera com es gestionaran les dades des del DTF». Tant el ministre com el diretor general del nou departament, Albert Hinojosa, van insistir en el control intern que s'exercirà perquè els funcionaris del DTF només accedeixin a les dades estrictament necessàries dels obligats tributaris i sobretot, que no en facin un mal ús. Una de les eines clau del DTF serà el cens d'obligats tributaris que s'ha dissenyat de manera que «no passi el que ha passat amb altres registres que han quedat obsolets i es pugui anar actualitzant» va concloure Cinca.
Enhanced by Zemanta

martes, 26 de noviembre de 2013

L’obertura desperta l’interès dels empresaris francesos Destaquen l’atractiu que aixequen sectors com són el sanitari o el de formació

L’obertura econòmica i el desplegament del nou marc fiscal i jurídic han fet incrementar l’interès per invertir a Andorra entre els empresaris francesos, especialment els de la regió de Migdia-Pirineus.
               
Almenys això és el que va assegurar Gilbert Salinas, president de l’Agència pel Desenvolupament Econòmic i Cultural Nord-Sud (ADEC-NS). Una trentena d’empresaris vinculats a l’entitat van arribar ahir al Principat per participar en la cinquena missió organitzada per donar a conèixer el país com un lloc per fer negocis, opció que, com també va remarcar el president de la Cambra, Marc Pantebre, creixerà encara més un cop estigui en vigor el conveni per evitar la doble imposició.

   “Veiem Andorra des d’una altra òptica gràcies als canvis legislatius”, va explicar Salinas, que va destacar especialment el fet de “no necessitar prestanoms” i que “ja no es considera un paradís fiscal”. En aquest sentit, Pantebre va apuntar que “ells veuen aquí una oportunitat de negoci que abans no tenien”. Segons van indicar, els empresaris gals consideren interessant apostar per sectors com ara la salut, la formació o el transport. Des de l’ADEC-NS, Salinas també va destacar que alguns dels membres de la missió se senten especialment atrets pels projectes de construcció de centrals de cogeneració que està impulsant FEDA, ja que el seu àmbit d’actuació és la venda de gas liquat. Justament, el president de la parapública va ser un dels representants andorrans que va mantenir una trobada amb gent de la delegació francesa. En l’àmbit de la salut, va apuntar que “Tolosa té el segon centre sanitari més important de França després de París” i va defensar la possibilitat de “potenciar intercanvis professionals amb especialistes andorrans”. La visita continuarà fins avui i, en total, hi ha previstes més de 60 reunions amb empresaris del país.


domingo, 10 de noviembre de 2013

Entrevista a José Marcial Rodríguez - #VenYLlévateElMomento - Islas Bale...

http://www.youtube.com/v/PJ_tg-iKMQY?autohide=1&version=3&feature=share&autohide=1&attribution_tag=YgesqnUYxzAtbvgBvN8nVQ&showinfo=1&autoplay=1

La Agencia de Turismo de las Islas Baleares está llevando a cabo una fuerte campaña para promocionar el turismo de una manera totalmente diferente. José Marcial Rodríguez nos lo cuenta en esta entrevista

El grup andorrà Jocor compra Comercial Martí de Palamós La nova Comercial Jocor, amb 16 treballadors, garanteix la continuïtat de l'empresa de materials de la construcció i ferreteria


La històrica Comercial Martí de Palamós tindrà continuïtat gràcies al grup andorrà Jocor, que ha adquirit els actius i la unitat productiva de l'empresa palamosina. Comercial Jocor -nova denominació de la companyia- ha contractat dotze dels antics empleats de l'empresa i ha fet quatre noves incorporacions.
Comercial Martí va presentar concurs de creditors el passat mes d'abril. Afectada de ple per la crisi de la construcció la companyia va acabar presentant un ERO per als seus 22 treballadors. Just abans de la crisi, l'empresa palamosina, va arribar a comptar amb més de seixanta treballadors.
La continuïtat del negoci ha arribat de la mà de Jocor, una companyia andorrana que coneixia bé el negoci de la companyia palamosina. D'una banda, ambdós formaven part del grup de compres aValco, i de l'altra el director de Jocor, Jordi Rodríguez, estiuejava a Palamós.
Les dificultats de Comercial Martí van fer plantejar a Jocor una expansió cap a Catalunya. Van elaborar un estudi de viabilitat i van presentar al jutjat mercantil una proposta d'adquisició de la unitat productiva de l'empresa de Palamós que va ser acceptada.
50 anys d'experiència
Fundada fa cinquanta anys en uns baixos comercials a Andorra, Jocor s'ha convertit en un referènt al Principat com a magatzem de de lampisteria, climatització i energies renovables.
A Palamós, Comercial Jocor manté els tres centres de treball dedicats a la venda de material de construcció i ferreteria amb més de 1.500 metres quadrats d'exposició.
La gerent de Comercial Jocor, Pilar del Amo, explica que la compra del negoci de Comercial Martí és per a nosaaltres "una aposta molt important". Segons la seva opinió, una de les claus que han de garantir el futur de la companyia és el seu "equip de professionals" que combina "experiència i joventut".

ORIGINAL

http://www.diaridegirona.cat/empreses-a-girona/2013/10/30/grup-andorra-jocor-compra-comercial/641378.html 

JOCOR

http://www.jocor.ad/

viernes, 8 de noviembre de 2013

Andorra controlarà l'entrada i sortida de diners a les fronteres La quantitat màxima autoritzada per passar sense declarar serà de 10.000 euros La persona intervinguda amb un import superior se li requisarà el 25% de l'excés sobre 10.000 euros

D'aquí pocs dies els viatgers que travessin les dues duanes andorranes hauran de passar dos filtres o controls en relació a la quantitat de diners que porten a sobre: l'espanyol o francès, i l'andorrà. El Consell General aprovarà avui la modificació del projecte de llei de cooperació penal i internacional i de lluita contra el blanqueig de diners o valors producte de la delinqüència internacional i contra el finançament del terrorisme. El text forma part del cabal comunitari que Andorra ha d'anar assumint progressivament, fruït del desig d'encunyar euros propis. El Pantocràtor no és l'únic que ha estat víctima de la burocràcia europea, sinó que el país està obligat a integrar la normativa comunitària en el seu ordenament jurídic –agradi o no– a conseqüència de la ratificació de l'Acord Monetari per part del Consell General el 24 de novembre del 2011.

Un dels articles que criden l'atenció d'aquest text és el 16, que sota l'enunciat de Declaració de transport transfronterer de diners en efectiu, imposa que «tota persona física que entri o surti del Principat i sigui portadora de diners en efectiu igual o superior a 10.000 euros o el seu contravalor en moneda estrangera ho ha de declarar a la Duana...». És el mateix model que aplica Espanya al riu Runer, la diferència és que Madrid deixa al viatger només amb 1.000 euros en el que s'anomena quantitat de supervivència, i Andorra, quan hi hagi omissió de la declaració, determina que «els funcionaris de la Duana intervinguin el 25% de l'excés sobre 10.000 euros amb un mínim de 600 euros, que es constituirà en garantia de les sancions que eventualment resultin del procediment sancionador».
Es consideren diners en efectiu els xecs, xecs de viatge, pagarés i ordres de pagament, a banda, evidentment, dels diners en metàl·lic. L'incompliment de l'obligació de declarar té la consideració d'infracció greu amb una multa mínima de 600 euros fins el 25% de la quantitat en excés de 10.000 euros.


ORIGINAL

http://www.elperiodicdandorra.ad/societat/30085-andorra-controlar-lentrada-i-sortida-de-diners-a-les-fronteres.html

lunes, 4 de noviembre de 2013

La presidenta de L'EFA creu que ara no és el moment d'implantar un IRPF Viladomat ha manifestat que no està a favor de l'IRPF perquè "és la manera més cara de recaptar", perquè en un país petit com Andorra és un impost "difícil d'assimilar"

Cristina Viladomat, en declaracions a l'Ara i aquí de RTVASA, ha assenyalat que ella no sap si l'IRPF és necessari o no, però considera que en un moment de recessió "hauríem de ser més prudents i fer primer els deures" i ha indicat que potser seria important "pensar-s'ho una mica més". En aquest sentit, ha recordat que en els darrers temps els empresaris s'han hagut d'anar adaptant al marc regulador que s'ha establert en matèria de riscos laborals o de pagament dels 400 euros a la CASS, unes mesures que fan que per l''empresa petita i mitjana s'encareixi més l'arrancar cada matí. Pel que fa a la necessitat d'un IRPF per signar convenis de doble imposició, Viladomat ha manifestat que 'està molt bé que signem CDI' però ha afegit que el que la preocupa és que per una "possible" obertura i una "possible vinguda d'empreses de fora, castiguem a les d'aquí" i per això considera que potser s'hauria d'intentar negociar, per poder donar temps a les empreses andorranes a adequar-se al nou marc i perquè puguin "respirar" ja que "no podem fer un desplegament fiscal tan estrepitós, quan durant 50 anys hem viscut de les finances públiques" i amb impostos indirectes.

ORIGINAL

La presidenta de L'EFA creu que ara no és el moment d'implantar un IRPF

viernes, 11 de octubre de 2013

Segons ha anunciat aquest divendres el president del Col·legi professional d'agents i gestors immobiliaris (AGIA), Joan Carles Camp, l'AGIA ha decidit presentar una queixa davant el Govern per l'intrusisme que, segons ells, està practicant l'entitat Andbank

Segons ha anunciat aquest divendres el president del Col·legi professional d'agents i gestors immobiliaris (AGIA), Joan Carles Camp, l'AGIA ha decidit presentar una queixa davant el Govern per l'intrusisme que, segons ells, està practicant l'entitat Andbank contra el sector per la seva activitat immobiliària. Segons l'AGIA, la decisió s'ha pres després del trencament de les negociacions amb l'entitat perque fossin els membres del Col·legi els encarregats de donar sortida als immobles del banc. L'AGIA cataloga el fet que Andbank hagi començat a publicitar les propietats que vol vendre a les seves vitrines com a comerç i creu que 'segons la Llei del Comerç i la mateixa regulació de l'Institut Nacional Andorrà de Finances (INAF)' és un cas 'd'intrusisme evident, de no respecte i de molt poca sensibilitat envers el sector'. Camp ha volgut insistir que 'l'AGIA té un problema només amb una entitat financera en concret, no contra els bancs' i que 'el Col·legi havia establert uns ponts de diàleg amb totes les entitats financeres per intentar que elles facin de bancs i nosaltres d'immobiliàries'. De fet, l'AGIA assegura tenir acords signats amb BancSabadell d'Andorra i MoraBanc, i verbal amb Crèdit Andorrà, per 'poder col·laborar i comercialitzar el seu producte'.


Segons l'AGIA, el problema amb Andbank sorgeix arran del trencament de les negociacions que el Col·legi estava duent a terme amb totes les entitats per 'establir uns punts de diàleg' i 'intentar que elles facin de bancs i nosaltres d'immobiliàries', ha dit Camp. De fet, el president de l'AGIA ha volgut aclarir, després de l'article publicat aquest divendres pel Diari d'Andorra, que 'el problema és amb només una entitat financera en concret, no contra els bancs en general' i ha informat de l'acord del Col·legi amb BancSabadell d'Andorra i MoraBanc (per escrit) i amb Crèdit Andorrà (verbalment) per 'posar els serveis de l'AGIA en benefici propi i de les entitats financeres per poder col·laborar i comercialitzar el seu producte', els quals estan permetent 'tancar operacions'. 'Amb Andbank estàvem negociant tot això però a final d'agost van col·locar a les seves vitrines reclams publicitaris anunciant el producte que ells tenen [...] fent que la negociació es tornés tensa'. 'Si mentre dos parts estan tractant d'arribar a un acord, una es posa a publicitar, no em sembla correcte', ha afegit.

L'AGIA considera que tenen 'arguments suficients per poder-se queixar d'intrusisme' i per això confien en la resposta de Govern, del qual han dit que 'si tenim la raó, no s'arrupirà perquè hi hagi una entitat financera al darrere'. Camp ha volgut defensar la feina dels col·legiats explicant que 'si els bancs tenen algun producte que pot arribar a molestar, nosaltres millor que ningú som els que sabem vendre el producte i ells poden continuar oferint un crèdit preferencial a interessos baixos'.

Camp ha aclarit que 'una mica per mimetisme, veient el que passa a l'estat espanyol, ens vam adonar que els bancs eren la major immobiliària' i que 'veient la magnitud de la crisi' van 'començar a establir tota aquesta sèrie de relacions perquè la junta ja ho veia venir'.

L'AGIA considera que hi ha base legal per a la seva queixa, i que està tipificada a la Llei del Comerç, ja que s'han d''obtenir les autoritzacions administratives prèvies per a l'activitat comercial' i que 'es considera intrusisme empresarial les activitats que no gaudeixin de les autoritzacions administratives escaients'. A més a més, Camp ha citat la llei de l'INAF, que regula l'activitat de les entitats financeres i ha afegit 'dubto molt que Andbank tingui com activitat principal la venda d'immobles'. 'Ha de prevaldre la seguretat jurídica i la professionalitat, els bancs són uns grans professionals en la seva matèria i nosaltres ho som en la nostra matèria', ha conclòs.

L'advocat assignat per l'AGIA, Joan Pujol, del despatx Raméntol Pujol, ha afegit que 'la nova legislació de l'INAF va en el sentit d'agrupar les funcions de les entitats financeres en la seva activitat professional, que és la de rebre diners i recol·locar-los i no pas en accions externes, ja sigui amb filials o societats associades'. També ha aclarit que 'la situació difícil de la crisi ha obligat alCcol·legi a buscar que no es dispari l'intrusisme i garantir la seguretat jurídica'.

Posicionamiento Natural de Páginas Web, posicionamiento mediante LINKS , VIDEOS, IMAGENES. SEO para FLASH SEO para  Drupal y Joomla, Seo con blogs de WordPress y de Blogspot.com.  Posicionamiento SEO y social media marketing. Consultoría de marketing online y comunicación 2.0. Auditoría, análisis de errores en su Web, optimización de su Web y seguimiento de sus Webs. Formación personalizada para profesionales y empresas.
Pep Webs & Seo T.+376631499 eturisme@gmail.com . Trabajamos en INGLES, FRANCES, ESPAÑOL, CATALAN, RUSO y POLACO.  http://communitymanagerandorra.blogspot.com/